כשנזרקים לחלל האוויר שלכם מושגים רפואיים לא מובנים – זה הזמן לקבל ליווי רפואי של פמי

חזרת פמי מספקת שירותים טכנולוגיים מתקדמים בתחום הרפואי. כאשר מטופל זקוק לניתוח או לאשפוז עולים חששות רבים. הצוותים הרפואיים אינם תמיד זמינים למענה מידי או לתמיכה במטופל. בזמנים של עומס על מחלקות בבתי חולים וחדרי מיון רבים מהמטופלים נותרים עם שאלות ללא מענה, ולא בטוחים שהם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר ושיש מי שדואג שיוכלו לממש את זכויותיהם במלואן. בדיוק לצורך כך, נוצר שירות ליווי רפואי של פמי: לדאוג שלא תישארו לבד, ולתת תמיכה ומענה, גם ברגעים קשים.

מי קהל היעד של שירות הליווי הרפואי של פמי?

מבוטחים שעברו אירוע רפואי קשה – גילוי של מחלה קשה, אשפוז וניתוח – יכולים לקבל ליווי רפואי שמספק מגוון שירותים משלימים כמו חוות דעת נוספת, מענה לשאלות, אחות השוהה עם המבוטח בבית החולים או ביצוע טיפולים בהתאם לצורך, עזרה בקבלת טיפולים משלימים – רפואת כאב, טיפול פסיכולוגי, ריפוי בעיסוק או עזרה בהסתגלות למצב חדש באמצעות סיוע וייעוץ במימוש זכויות רפואיות, זימון לוועדות רפואיות ופגישה עם עובדים סוציאליים.

השירותים ניתנים בהתאם להסכמים עם המבוטחים, חלקם מסופקים ללא הגבלה, חלק אחר ניתן תמורת השתתפות עצמית וחלק נוסף מוגבל במספר הפגישות בנושא שניתן לקבלו בגין כל אחד מהמקרים הביטוחיים. ההרכב המדויק של השירותים, מספר המפגשים, כמו גם גובה ההשתתפות העצמית, נקבעים בסעיף השירות בפוליסת הביטוח.

מלבדם, רבים אחרים נהנים מהשירותים של מערכת הטלמדיסן של פמי פרימיום. זוהי מערכת ממוחשבת המאפשרת למטופלים ליצור קשר עם הרופאים באופן דיגיטלי. המערכת מאפשרת קביעת תורים באפליקציה, ביקור רופא בוידאו, וריכוז של מידע רפואי ומרשמים באופן מקוון. מערכת הטלמדיסן מאפשרת קביעה, עדכון וביטול תורים מכל מקום באופן עצמאי. ומעניקה אפשרות לכל אחד להפגש עם רופא ולקבל אבחנה וחוות דעת ללא צורך בהגעה פיזית. בכך היא משפרת משמעותית את חווית הטיפול, מנגישה אותו לאוכלוסיות המתקשות להגיע באופן פיזי לפגישות ומעקב רפואי, וגם חוסכת המתנה בתורים וחשיפה אפשרית לזיהומים ומחלות.

זהו שיפור הכולל חסכון משמעותי בזמן ומשאבים, הן למטופלים, הן לצוותי הרפואה, והן לארגונים הרפואיים.

מדוע בעצם צריך ליווי רפואי של פמי?

לעתים אירועים רפואיים הם כה מורכבים עד שקשה מאוד להתמודד איתם. ליווי רפואי יכול לסייע בהתמודדות עם מציאות רפואית חדשה מסוג זה, בין השאר, באמצעות מיקוד הטיפול המלווה והנגשת המידע הנחוץ למטופל באופן זמין ונוח. המטופל חש הקלה מיידית בזכות הליווי הרפואי, וכמוהו גם המשפחה הקרובה שזקוקה להפוגה בטיפול מתמשך בו. מי שממלאת את מקום המשפחה היא לרוב אחות שתישאר עם המטופל בלילה בבית החולים.

ככלל, ניתן להסתכל על ליווי רפואי כשירות המסייע למטופל בשלושה היבטים עיקריים:

  1. הנגשת מידע – בין אם מדובר במיצוי זכויות ומימושן, בזכאות לזימון לוועדות רפואיות או בהנגשת מידע רפואי. איש צוות מוסמך מצוות לכל תיק אישי של מטופל על מנת לספק מענה באופן ישיר ואישי.
  2. תמיכה – חלק ניכר מההתמודדות עם אירועים רפואיים קשים הוא נפשי. תמיכה שוטפת ואוזן קשובה מאדם המנוסה בפרוצדורות רפואיות ובמורכבותן חשובים לפעמים כמעט כמו הטיפול עצמו. דבר זה מקל הן על המטופל והן על משפחתו והמעגל התומך.
  3. טיפול משלים – טיפולים רפואיים בבתי החולים נועדו להפחית את רמת הסיכון, אך לא תמיד הם "משיבים את המצב לקדמותו". כדי לשפר את מצב המטופל ולסייע לו לחזור לתפקוד שגרתי ולחיים, יש צורך במתן טיפולים משלימים רבים, אותם שירות הליווי הרפואי של פמי מספק.

השירותים המשלימים או הפרה-רפואיים של פמי כוללים פיזיותרפיה, פסיכולוגיה, ספורט ואימוני כושר ותנועה, מפגשים לסיוע בתזונה המותאמת להבראה ועוד.

במקרים של מטופלים הבוחרים באישפוז ביתי, בחירה ההולכת והופכת לברירת המחדל בשנים האחרונות, עקב העומס הרב על בתי החולים וגם החשש מחשיפה למחלות וזיהומים. לבוחרים באישפוז ביתי מעניקה פמי שירותים שונים בסביבה הטבעית של המטופל. שירותים אלו כוללים ביקור רופא, טיפול בפציעות ובדיקות מעבדה. המעטפת הרפואית המלאה כוללת ליווי וייעוץ רפואי, ועזרים פרא-רפואיים. פמי מנגישה את השירות באופן אישי לכל מטופל, ובמקרה הצורך מתאימה לו אמצעי שיקום, אורתופדי, פסיכולוגי או נוירולוגי. כך מתאפשרת ההחלמה המיטבית והשיקום בסביבה הטבעית של המטופל ובאופן המותאם אליו.

בדרך זו מעניקה פמי למטופלים המבוטחים דרכה את חווית הטיפול הטובה ביותר, תוך הקטנת עלויות אשפוז והפחתת הלחץ והעומס על בתי החולים וחדרי המיון.

ליווי רופא

אילו שירותים ניתן לקבל מליווי רפואי של פמי?

השירותים הספציפיים, להם זכאים המטופלים, מפורטים בכתבי השירות הביטוחיים ועשויים להשתנות בין המבוטחים. לדוגמה, היחידה לטיפולי בית של פמי מעניקה אפשרות להוסיף ביקור מומחה מטעם פמי בבית החולים בעת אשפוז. כיסוי זה קיים רק אם המבוטח בחר להוסיף אותו לכתב השירות. התייעצות עם רופא מומחה באמצעות רפואה מרחוק קיימת עבור כל המבוטחים, תוך הגבלה של מספר הייעוצים הרפואיים לכל מקרה ביטוחי.

מבוטח שעובר אירוע רפואי קשה יכול לפנות לקבלת השירות. בפנייה, יוקצה למבוטח מנהל תיק אישי שילווה את המטופל הפוטנציאלי דרך הטלפון לאורך כל שלבי הטיפול הרפואי. בהתאם לנדרש, המנהל האישי יכול להיות רופא כללי, אחות רפואית, עובד סוציאלי או פסיכולוג. המבוטח יכול להתייעץ טלפונית ללא הגבלה עם המנהל האישי של התיק, לשאול שאלות ולקבל תשובות על נושאים שונים שעולים בשיחה ביניהם.

מבוטח יכול לקבל מספר ייעוצים נוספים מרופא מומחה. הייעוץ ניתן על ידי מנהלי מחלקות וסגני מנהלי מחלקות בבתי החולים בזמן ולאחר האשפוז. בנוסף, קיימת אפשרות לקבלת ליווי אחות בפריסה ארצית רחבה עקב אירוע רפואי קשה ואשפוז, בהתאם לכתבי השירות.

גם אם אתם קרי רוח ומאורגנים, גם אם יש לכם סביבה תומכת, והרופא שלכם מצויין, תמיד כדאי להיעזר בחוות דעת רפואית נוספת. טיפולים משלימים או ליווי של אחות מוסמכת יכולים לשנות מקצה לקצה את חווית הטיפול, ההחלמה והשיקום. ריכוז המידע הרלוונטי הנוגע למימוש זכויות או זכאות לקבלת זימון לוועדות רפואיות יכולים לחסוך זמן ומשאבים למבוטחים, ולשפר משמעותית את איכות חייהם ואת יכולת ההחלמה שלהם.

כתבות נוספות

הכירו את מיכאל דוד, מנהל רכש לוגיסטיקה וקשרי חוץ

הכירו את מיכאל דוד, מנהל רכש לוגיסטיקה וקשרי חוץ

יממה אחת מתוך 84: ערב סגרירי במיוחד, הכוחות בשטח נערכים לשלב האחרון בכיבוש מחנה הפליטים ג'באליה, השלב שלאחריו נשיג שליטה מוחלטת בצפון הרצועה. שלושה ימים אחורה מתוכננים בקפידה נתיבי המסע של הלוחמים. בדרך, צפויים לפגוש אותם עשרות פירים ובתים ממולכדים לצד מחבלים,…

קראו עוד
הכירו את בועז אברהמי, מנהל פעילות רפואה בצה"ל

הכירו את בועז אברהמי, מנהל פעילות רפואה בצה"ל

07.10 יום שבת, השעה 6:30 בבוקר. התעוררתי מרעש מחריש אוזניים, הדומה לקריאת שעון מעורר בצורה שלא פסקה. ברגע הראשון, חשבתי שלא נדרש לקשר את זה למשהו מיוחד - אני נמצא בחופשת עסקים באתונה. אחזתי בטלפון הנייד שלי והבנתי כי זו התראת צבע אדום. בתקווה שמדובר בטעות או שגיאה,...

קראו עוד

מחפשים פתרון לארגון שלכם?

המומחים של Femi בעלי ניסיון רב שנים בהתאמת שירותי רפואה משולבי טכנולוגיה פר לקוח, הקמת מערכים ותמיכה מלאה בזמנים קצרים, התייעצו איתם עוד היום להתאמת הפתרון האידיאלי עבורכם

נותני שירות לאיזור האישי